Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Christan Engström som EU-parlamentariker

Av Chris - 12 april 2009 18:16

Jag lutar allt mer åt att rösta på Christian Engström i EU-valet. Han står som nr 1 på piratpartiets lista. Egentligen vill jag inte ge en röst till piratpartiet. Jag vill de facto inte ge en röst till något av Sveriges partier (åtminstone inte något utav de jag känner till). Men jag tror att det skulle vara positivt att ha just Christian med bland våra makthavare. Jag önskar bara att han hade varit fristående från partiet :)

Oavsett vad jag tycker om piratpartiet så måste jag erkänna att jag gillar Christians idéer och hans sätt att tänka.


http://christianengstrom.wordpress.com/



 
 
Rick Falkvinge (PP)

Rick Falkvinge (PP)

12 april 2009 19:32

Jag är inte säker på hur du menar -- Christian är ju i stort sett arkitekten bakom Piratpartiets politik som den ser ut idag? Är du säker på att du har rätt bild av Piratpartiet när du säger att du gillar Christian Engströms politik men inte PPs? I mina ögon är de nämligen i stort sett identiska.

http://rickfalkvinge.se

 
Christian Engström (pp)

Christian Engström (pp)

12 april 2009 20:49

Tack! Vi kan fixa det här.

http://christianengstrom.wordpress.com

 
Ingen bild

Snyltdjur

12 april 2009 22:56

Jag gillar i stort sett politiken PP vill föra, men jag tycker att det har blivit lite för mycket flirtande med människor som främst bryr sig om att kunna fildela gratis. Jag har talat med på tok för många piratpartister som har sagt att IPRED är rättsosäkert, men när jag frågat dem varför så har de sett ut som frågetecken. Om personerna som kommer att rösta på piratpartiet hade varit mer för integritet, demokrati och rättssäkerhet än vad de är för principen att kunna ladda ner allt material lagligt så hade jag inte haft några problem. Jag är medveten om att det kan verka som ett konstigt resonemang. Det bygger på att jag inte enbart tycker att er politik är det viktiga, utan också vilken slags väljare ni har, varför människor röstar på er. Man kan tycka att det viktiga är att ni får röster och en möjlighet att genomföra er politik, men jag tycker som sagt att det också är viktigt varför ni får era röster. Jag kan nog inte motivera varför det är viktigt för mig utan att ge mig in på en flummig pseudodiskussion om hur jag tycker att en demokrati borde se ut, vilket tyvärr är rätt långt ifrån den demokrati vi har i Sverige idag. (PP verkar dock kunna föra Sverige närmare min bild av en rimlig demokrati, kanske är det det enda viktiga?)

 
Rick Falkvinge (PP)

Rick Falkvinge (PP)

12 april 2009 23:12

Oj, ambitiöst svar! Och jag instämmer framför allt i din sista mening -- det handlar inte om fildelning, och särskilt inte om "gratis", utan om de demokratiska strukturerna i grunden.

I övrigt håller jag bara med min kollega:

Tack, vi kan fixa det här.

http://rickfalkvinge.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chris - 2 augusti 2010 11:28

Dags för val igen. För att klara av att värdera alternativen på ett bra sätt behöver jag skriva om mina tankar kring dem.   Piratpartiet har presenterat sitt valmanifest idag. Innan idag var det piratpartiet som gällde. Inte för att jag tror att ...

Av Chris - 14 februari 2010 12:39

Men jag förstår inte riktigt det där. Både högersidan och vänstersidan vädjar till oss om att låta dem behålla sina jobb (med sina höga löner, förmåner och _inkomstgarantier_) mot att vi får en 200-300 kr/månad. Varför är det så bra att plocka röst...

Av Chris - 1 december 2009 17:31

Hur fungerar människor i grupp?   Är det bara jag eller lockar grupper fram det värsta (och kanske också bästa) hos individer?   En grupp är så mycket mer än summan av individerna.   Jag tänker på misshandel, rån, våldtäkt m.m. som begås ...

Av Chris - 12 november 2009 17:26

Som om det inte räckte att jag behöver välja kandidater till Piratpartiets riksdagsvalslista - nu ska jag också behöva väka förvaltare av min tjänstepension. Jag har inte i närheten av de kunskaper som krävs för att göra ett vettigt val vad gäller ...

Av Chris - 10 november 2009 17:25

Jag är medlem i piratpartiet (Även om det känns som att jag ångrar det minst 10 gånger om dan)och har därmed rätt att sätta ihop en lista över kandidater till riksdagsvalet. En lista med folk som jag vill ha. Upp till 22 namn ska vara på listan. ...

Ovido - Quiz & Flashcards